czwartek, 20 sierpnia 2015

Hatice - siostra sułtana

Hatice - siostra Sulejmana, żona Ibrahima, matka Huricihan i Osmana, córka Selima I i Ayse Hafsy. Dzisiaj post poświęcony jej postaci i osobie.
Hatice w historii urodziła się w 1496 r. w Edirne (w serialu kiedyś o tym wspomniano). W serialu nie zostało to podane, jednak wiadomo że była najstarszą z sióstr Sulejmana. Wiele przeżyła. Najpierw wyszła za mąż za Iskendera Beya (w serialu nie było to pokazane, ale w pierwszych odcinkach było o tym wspomniane), później zakochała się i wyszła za mąż za znanego nam Ibrahima (szambelana a później wielkiego wezyra) z którym miała dwójkę dzieci: Huricihan (pojawi się w 4 sezonie) i Osmana urodzonych w 89 odcinku polskim (w historii były to Hanim i Fulane). O Huricihan dowiecie się więcej w następnym poście. Wracając do Hatice. Szczerze i mocno kochała tylko Ibrahima. Bardzo cierpiała, a nawet odwróciła się od rodziny, zamknęła się w sobie. Sulejman wydał ją za mąż po śmierci Ibrahima za Hurseva Paszę. Porwie w 101 odcinku tureckim Hurrem.
Umrze w 102 odcinku (tureckim) ,czyli ok. 210 polskim na oczach Sulejmana (właściwie na jego rękach). Umrze (popełni samobójstwo) poprzez wypicie trucizny. Dodam że czas od śmierci Ibrahima do śmierci Hatice w serialu wynosił 7 lat a w historii było to 2 lata.
PS. Od 31 sierpnia (poniedziałek) nowe odcinki Wspaniałego stulecia (od 161 odcinka do 317 odcinka), koniec serialu w Polsce przewidywany jest na marzec lub kwiecień 2016. Jeśli macie jakieś pytania lub czegoś zapomniałam albo macie jakieś informacje na jej temat piszcie w komentarzu.




1:37:00 - od tego czasu mniej więcej zaczyna się akcja śmierci Hatice


8 komentarzy:

  1. Napiszesz post o porwaniu Hurrem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno tak i to nawet niedługo bo od dawna za mną ,,chodzi'' :) Początek września koniec sierpnia na pewno. :)

      Usuń
  2. Gdzie można obejrzeć odcinek po polsku o śmierci hatice

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fragment serialu z jej śmiercią (przetłumaczony):
      https://www.youtube.com/watch?v=0XnLq-2vGSA
      odcinek (cały) z jej śmiercią (przetłumaczony) (102 tr.): https://www.youtube.com/watch?v=UnhVPvYroeg

      Usuń
  3. Czytajac to nie wiedzialam, czy ten post jest po polsku...
    Katastrofa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może aż tak zawile nie piszę, ale wtedy nie miałam wyłączonej aplikacji auto-ortografia i samo mi poprawiało. Teraz już mam ją wyłączoną i już jest lepiej bo nawet piszecie że jest już lepiej. Teraz będę się starała poprawiać te posty, które pisałam gdy miałam włączoną tą aplikację. Mam nadzieję że reszta postów jest już OK. :)

      Usuń
  4. Na początku lubiłam Hatice, bo była taka niewinna i nie mieszała się w żadne intrygi, ale z czasem ją znienawidziłam. Rozumiem, że dużo przeżyła i wgl, ale jej ciągłe płakanie było nie zniesienia. Szczególnie, kiedy każdemu chciałam pokazać gdzie jest jego miejsce. Szkoda, że nie zauważyła, gdzie jest jej miejsce. Jest sułtanką, siostrą sułtana. Powinna pojąć, że jej życie nie będzie bajką i że ona także ma obowiązki wobec państwa. Chociażby takie, że nie może się sprzeciwiać sułtanowi, a dość często to robiła.

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Zapraszam do komentowania.