sobota, 30 stycznia 2016

Coś o stanowiskach i tytułach w WS :)

rosiliście mnie o post w którym będą wytłumaczone nazwy/stanowiska, które występują w WS. Zapraszam do przeczytania :) Na końcu nowe ważne informacje dotyczące konkursu ...

Kalfa - pokojowa w haremie, która przydziela obowiązki służbie (np. Nigar Kalfa )

Pasza - wysoki urzędnik państwowy, gubernator dużego obszaru (np. Ibrahim Pasza)

Wielki Wezyr - szef rządu i główny dowódca armii (np. Ibrahim Pasza )

Aga - służący pracujący głównie w Pałacu (Sümbul Aga)

Hatun - kobieta (np. Daye Hatun)

Efendi - pan, mistrz, tytuł używany wobec osób z wyuczonym zawodem lub urzędników 

Bey - podobnie jak Efendi, jest używany również dla wodzów wojskowych (np. Bali Bey)

Çelebi - pan, dżentelmen

Haseki Sultan - ulubiona kobieta sułtana (np. Hurrem)

Valide Sultan - matka obecnie panującego władcy i zarządczyni harem (Ayşe Hafsa ,,Valide")


Chyba o nikim nie zapomniałam :)

Ps Proszę Was o zrozumienie. Jednak pisanie bloga troszkę zabiedbałam, ale nie z lenistwa :). Staram się. Nie myślcie sobie, że o Was zapomniałam bo uwierzcie mi, że tak nie jest :)

Po drugie prace w konkursie. Do Pań wysyłałam e-maile wiele razy i niestety do dzisiaj nie otrzymałam odpowiedzi w takim razie wysyłam do wszystkich Pań ksiąźkę Sulejman II Wspaniały.  Po trzevie znikłam z bloga poniewaź nie miałam czasu a nie dlatego że ,,sprawa niby mojego oszustwa"się wydała. Nikogo nie oszukiwałam. Po prostu z źadną z Pań nie było kontaktu. Po prostu chciałam być z Wami uczciwa. Pisam wiele razy co mam wysłać. A później jak się okazuje moja praca i w ogóle została skrytykowana i napisano,że ja nie jestem nie uczciwa co wcale nie jest prawdą, że zrobiłam konkurs i nie wywiązuje się z rozdania nagród. Książki mam nadzieję, że będą OK. Nic nie poradzę na to, że podczas transportu kubki uległy zbiciu. Mam nadzieję, że źle o mnie nie myślicie. ...

6 komentarzy:

  1. Nie martw się Kasiu, ludzie zawsze będą mieli jakieś problemy. Szczególnie dziewczyny. Ja jestem chłopakiem i przeczytałem całego Twojego bloga i jestem pod wrażeniem tego, ile pracy w niego włożyłaś. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ty anonimowy uważasz że dziewczynyb robią więcej problemów niż chłopacy??!!

      Usuń
    2. Czy ty anonimowy uważasz że dziewczynyb robią więcej problemów niż chłopacy??!!

      Usuń
    3. To nie miejsce na takie dyskusje, po prostu wspieram Kasię :)

      Usuń
  2. Czy Mahidevran była haseki na początku?

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Zapraszam do komentowania.