czwartek, 15 października 2015

Wszystkie kobiety sułtana cz. IV


Dzisiaj IV część posta, który ,,podsunęła'' mi w ankiecie pewna osoba. Zapraszam na wiadomości o wszystkich kobietach sułtana.
Przypomnijmy, że pierwszą kobietą sułtana była jak nazywają ją historycy-Fulane, drugą Gulfem, trzecią Mahievran,a ostatnią żoną Hurrem. Pisałam już o Sadyce i Izabeli Fortunie - dwóch pierwszych nałożnicach sułtana. Dzisiaj ostatni post o Gulnihal (Marii), Firuze i Valerii. 
Przepraszam że nie było postów w tym tygodniu, ale byłam przez dwa dni na wycieczce szkolnej i w ogóle zbierałam jeszcze informacje :)

Gulnihal (Maria)


Najbliższa przyjaciółka Hurrem. Przyjechała do Seraju razem z nią (Hurrem). Po sukcesie Hurrem przyjęła islam i przyjęła imię Gulnihal. Hurrem przyjęła ją na służbę do siebie po tym ja zaszła w ciąże (Mehmet). Po tym jak Hurrem dowiedziała się że Maria była wiele razy w alkowie sułtana, zatruła jej futro , które Gulnihal dostała od sułtana. Gulnihal wybaczyła Hurrem oszpecenie jej twarzy poprzez rany, które z biegiem czasu się zagoiły. Wydano ją za mąż. Była miłą osobą, pogodną, wesołą, rozważną i przebiegłą. 








Firuze

Perski szpieg. Miała wytatuowany na szyi znak dynastii Safafidów. Barbarossa znalazł ją na morzu. Zaniósł ją na targ i sprzedał, ale Hurrem jadąc powozem zobaczyła jak pan je prowadzi. Nie dawał im jeść ani pić (a było gorąco). Hurrem zobaczyła to, i zaproponowała za nie 2 razy tyle ile on za nie zapłacił. W haremie była służącą Hurrem, a później została wybrana jako tancerka na przyjęcie do sułtana. Ubrała się tak, by żadna niewolnica nie mogła jej rozpoznać. Spodobała się Sulejmanowi i ten rzucił jej fioletową chustę. Nikt nie mógł rozpoznać nowej faworyty sułtana. Affie Hatun nakazała jej także zachować tajemnicę halvetu. Firuze także opiekowała się także małym Cihangirem. Firuze nie mogła wytrzymać presji i wydała Hurrem że jest faworytą której poszukuje. Wszyscy byli zdziwieni, Przeniesiono ją na piętro faworyt. Hurrem nakazała Rustemowi by jak najszybciej pozbył się Firuze. Ten był jeszcze koniuszym, więc wręczył Firuze konia (któregokiedyś kazał jej dać Sulejman a ten potknął się i przewrócił. Firuze upadła razem z nim. Rustem już miał ją zabić (skręcić jej kark), ale ujrzał znak Safafidów i niezwłocznie przekazał o tym Hurrem a ta Sulejmanowi. Firuze przekonywała go o swojej niewinności, ale na nic to się zdało. Sulejman kazał ją odwieść do starego pałacu, a w drodze przechwycili ją ludzie Tachmaspa. Mówili do niej po imieniu i że czeka na nią szach. Po prostu pięknie udawała :)




Valeria

Służąca Cecylii (później Nurbanu). Przybyła razem z nią do haremu w 104 odc. tr. Hurrem wybrała ją na matkę dziecka Sulejmana, ponieważ sama nie mogła już mieć dzieci. Była z dwa razy w haremie i zaszła w ciążę. Urodziła Sulejmanowi córkę Raziye, która zmarła prawdopodobnie jako niemowlę. Raziye w historii była córką Mahidevran. Hurrem poprzez Nurbanu, zabiła Valerię. Podczas kłótni Nurbanu zrzuciła Valerię z balkonu. O niej i Nurbanu niedługo napisz posta. :)


 




Niedługo spodziewajcie się zrobionych przez mnie gifów. :)
A co Wy sądzicie o tych postaciach ? Piszcie w komentarzu :)

7 komentarzy:

  1. Gulnihal lubiłam. W końcu sultanowi się nie odmawiało

    Z firuze od początku coś mi nie pasowało wiedziałam że namiesza, a gdy jeszcze zobaczyłam ten tatuaż który próbowała ukryć w hamamie to już na 10000% byłam pewna że będzie jego faworytom i ma jakieś specjalne zadanie tak jak Victoria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Firuzebyła wielką zagadką. Jak przechwycili ją ludzie perscy i nazwali ją Humerya to już wiedziałam. Szpieg. Tak ,,pięknie'' udawała, że nawet ciężko było się połapać. :(

      Usuń
  2. No a Valeria eh no jak juz musi być kolejna kobieta sultana to niech już będzie. Ale gdy już urodziła mu ta córkę strasznie sie wywyrzszala.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, masz rację. Valeria, nawet poniżała Nurbanu, swoją dawną panią. Czuła się ważna. Chciałam zrobić nawet gif z nią, ale nie dało się . :(

      Usuń
  3. A ja tak sobie myślę Kasiu, że jest jeszcze jedna ważna kobieta w życiu Sułtana, nie chodzi mi tu oczywiście o aspekt sensualny, ale duchowy-Valide. Przecież wiele zawdzięcza jej wplywą i mocnemu charakterowi. Poniekąd Hurrem jest odbiciem jego matki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. :) Valide to była ważna osoba dla Sulejmana. Wszystkim jej brakowało. :)

      Usuń
  4. Valeria postac fikcyjna, siostra sułtana wybrala ją na złość Hurrem ale i tak nie odbila jej Sultana.

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie. Zapraszam do komentowania.